Articles dans des revues avec comité de lecture
Ghimenton, A., Cohen, C. & Minniear, J. (2023). Constructing a bilingual French-English habitus through language experience: A socialisation account from children attending a bilingual programme at a state school in France. Journal of Multilingual and Multicultural Development.
Quirk, E. & Cohen, C. (2022). The development of the cognate advantage from elementary to middle school years in French-English bilinguals attending a dual language program in France. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 25(10), 3859-3874. DOI: 10.1080/13670050.2022.2087468
Mazur-Palandre A., Cohen, C., Rémon, J. & Ursi, B. (2021). Perspectives d’interventions en linguistique appliquée : quelles réponses face aux besoins sociétaux, Étude de linguistique Appliqué, 202, 133-140.
Cohen, C., Bauer, E. & Minniear, J. (2021). Exploring how language exposure shapes oral narrative skills in French-English emergent bilingual first graders. Linguistics and Education, 63. DOI: doi.org/10.1016/j.linged.2021.100905
Cohen C. & Wigham, C.R. (2019). A comparative study of lexical word search in an audioconferencing and a videoconferencing condition, Computer Assisted Language Learning, 32 (4),448-481, DOI: 10.1080/09588221.2018.1527359
Cohen, C. & Mazur-Palandre, A. (2018). Le langage oral en production chez les enfants bilingues : quels liens avec l’exposition ? SHS Web of Conferences 46, 10004, Congrès Mondial de Linguistique Française, CMLF 2018. https://doi.org/10.1051/shsconf/20184610004
Cohen, C. (2016). Relating input factors and dual language proficiency in French-English bilingual children. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 19 (3), 296-313. http://dx.doi.org/10.1080/13670050.2014.982506
Guichon, N. & Cohen, C. (2014). The impact of the webcam on an online L2 interaction. The Canadian Modern Language Review, 70 (3), 331-354.
Guichon, N. & Cohen, C. (2012). Enhancing L2 learners’ noticing skills through self-confrontation with their own oral production performance. Les Cahiers de l’APLIUT, 31 (3), 87-104.
Editions d’ouvrage collectif
Mazur-Palandre A., Cohen, C., Rémon, J. & Ursi, B. (Eds.) (2021). Perspectives d’interventions en linguistique appliquée : quelles réponses face aux besoins sociétaux, Numéro spécial, Étude de linguistique Appliqué, 202.
Chapitres dans un ouvrage collectif
Cohen, C. (2017). Former à l’enseignement en ligne. In N. Guichon & M. Tellier (Eds.), Enseigner l’oral en ligne: Une perspective multimodale (pp. 218-242). Paris: Editions Didier.
Cohen, C. & Guichon, N. (2016). Analyzing multimodal resources in pedagogical online exchanges: Methodological issues and challenges. In C. Caws & M.-J. Hamel (Eds.), Language-Learner Computer Interactions: Theory, Methodology and CALL Applications (pp. 187-213). New York, NY: John Benjamins.
Guichon, N. et Cohen, C. (2016). Multimodality and CALL. In F. Farr & L. Murray (Eds.), The Routledge Handbook of Language Learning and Technology (pp. 509-521). London: Routledge.
Conférences invitées
Cohen, C. (2023). Action de sensibilisation sur le bilinguisme/plurilinguisme : Connaissances sur la place des langues d’origine dans le développement et l’épanouissement des enfants, des adolescents et de leur famille. Conférence invitée Cité Educative de Vénissieux. Avec Agnès Witko. 29 novembre 2023.
Cohen, C. (2021). Plurilinguisme : tour des mythes communs, des représentations et réalités. Conférence invitée à la Journée d’étude – Les enfants et leurs langues en éducation : échanges théoriques et pratiques, Saint Priest, en collaboration avec le Centre Communal d’Action Sociale de Saint Priest. 2 octobre 2021.
Cohen, C. (2019). The impact of exposure on bilingual development and identity. Conférence invitée du Collegium de Lyon, ENS-Lyon. 18 décembre 2019.
Cohen, C. (2019). Comment appréhender la variation dans les pratiques langagières familiales bilingues ? Quelques pistes à explorer à partir des résultats du projet INEXDEB. Département CESTAT, IUT Université Lyon 2. Avec Anna Ghimenton. 9 décembre 2019.
Cohen, C. (2019). L’expérience transformatrice des stages à l’étranger dans la formation des enseignants. Invitée à participer à une table ronde à la Conférence Académique – La Dimension internationale dans la formation et le métier d’enseignant. INSPE Université Lyon 1, 2 octobre 2019.
Cohen, C. (2018). Les enjeux cognitifs, psychologiques, affectifs et identitaires de l’acquisition du langage en contexte plurilingue. Conférence invitée au Forum Plurilinguisme – Grandir avec plusieurs langues, des langues pour grandir. La coéducation en situation plurilingue. Rillieux-la-Pape, avec Laetitia de Almeida, 17 octobre 2018.
Cohen, C. (2018). Naître, Etre, Devenir Bilingue : comment transmettre, aider et motiver son enfant ? Conférence invitée par Scandinavie Lyon et Atoolangues à la Mairie du 6ème Arrondissement de Lyon, avec Agnès Witko et Alejandra Vergara, 8 mars 2018.
Cohen, C. (2016) : Bilinguisme, plurilinguisme, comprendre, transmettre et partager différentes langues. Conférence invitée à la Médiathèque du Bachut, Lyon 8, avec Agnès Witko et Alejandra Vergara, 16 novembre 2016.
Cohen, C. (2016) The role of input in bilingual development. Conférence invitee à l’Université d’Illinois à Urbana-Champaign, Etats-Unis, 7 novembre 2016.
Cohen, C. (2016). Input et expérience dans le développement bilingue. Conférence invitée à la Cité Scolaire Internationale de Lyon, 7 avril 2016.
Cohen, C. (2016). Rencontre autour du bilinguisme familial : les langues de Gerland. Conférence invitée dans le cadre de la Journée Internationale de la Langue Maternelle, Centre Social et Socioculturel de Gerland, Lyon, avec Alejandra Vergara, 11 mars 2016.
Cohen, C. (2015). Multimodalité et indices de professionnalité des enseignants en ligne. Conférence invitée au séminaire de travail du français en première ligne, Université de Poitiers, 5 février 2015.
Cohen, C. (2014). Les facteurs qui favorisent le bilinguisme. Conférence invitée à l’ Ecole Internationale de Manoque, 11 septembre 2014.
Cohen, C. (2013). Les facteurs linguistiques qui favorisent le bilinguisme. Conférence invitée à la conférence-débat Le bilinguisme, obstacle ou ressource dans un parcours de scolarité ? Conférence invitée à la Cité Scolaire Internationale de Lyon, 22 mai 2013.
Communications avec actes dans une conférence internationale
Cohen, C. & Mazur-Palandre, A. (2018). Le langage oral en production chez les enfants bilingues : quels liens avec l’exposition ? SHS Web of Conferences 46, 10004, Congrès Mondial de Linguistique Française, CMLF 2018, Mons, Belgique, 9-13 Juillet 2018. https://doi.org/10.1051/shsconf/20184610004
Communications orales dans une conférence internationale
Cohen, C. & Kihlstedt, M. (2023).Vocabulaire et morphosyntaxe chez quelques enfants bilingues anglais-français et suédois-français : Etude comparative sur le rôle de la dominance et de l’exposition bilingue. Présentation à AFLS, Lille, France. 7-9 septembre 2023.
Brevik, L.M., Eiene, S., Cohen, C., Molway, L. & Funova, A. (2023). Multiple voices and perspectives: Comparing students’ language resources to actual language use across countries and contexts. Présentation à AILA, Lyon, France, 17-21 juillet 2023.
Cohen, C. & Kihlstedt, M. (2023). Le rôle de l’input dans l’acquisition bilingue enfantine. Présentation à Contact des langues et acquisition bi/plurilingue : diversité des situations, diversités des processus. Mulhouse, France, 5-7 juillet 2023.
Fohr-Prigent, E., Eiene, S., Brevik, L., Haukås, Å & Cohen, C. (2023). Multiple voices and perspectives: Comparing students’ language resources to actual language use across countries and contexts. Présentation à AAAL, Portland, Etats-Unis, 18-21 mars 2023.
Quirk, E. & Cohen, C. (2021).The cognate advantage in picture-identification in bilingual children from elementary into middle school years. Présentation à Conference on Multilingualism (COM 2021), Konstanz, Allemagne, 23-25 juin 2021.
Ghimenton, A. & Cohen, C. (2021). Depicting bilingual children’s practices and identity construction through the socialisation prism. Présentation à Variation in Language Acquisition (ViLA 4), Rorschach, Suisse, 2-4 juin 2021.
Cohen, C. & Ghimenton, A. (2019). How do family language practices impact bilingual children’s vocabulary development? Présentation à International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech (ISMBS), Crète, Grèce, 27-30 août 2019.
Cohen, C. & Bauer, E. (2019). Exploring the relationship between home literacy exposure and oral narrative skills in French-English bilingual and emergent bilingual first graders. The 21st European Conference on Literacy, Copenhagen, Danemark, 4-7 août 2019.
Cohen, C., Mazur-Palandre, A. & Soroli, E. (2019).Language exposure effects on receptive vocabulary and narrative productivity in French/English bilingual elementary school children. The 12th International Symposium on Bilingualism (ISB12), Edmonton, Canada, 23-28 juin 2019.
Soroli, E. & Cohen, C. (2018). Effects of age and language structure in the bilingual discourse: Evidence from motion verbs, lexical diversity and syntactic compactness in narratives.11th Annual International Conference on Languages & Linguistics, Athènes, Grèce, 9-12 Juillet 2018.
Cohen, C. & Ghimenton, A. (2018). A longitudinal and multidimensional account of language practices: What factors account for changes in the family language policies? 5th International Conference Crossroads of Languages and Cultures: Languages and Cultures at Home and at School, Rethymno, Crete, Grèce, 1-3 Juin 2018.
Cohen, C. & Mazur-Palandre, A. (2017). Investigating the relationship between linguistic exposure and oral language performance in French-English bilingual children. The 11th International Symposium on Bilingualism (ISB11), Limerick, Irlande, 11-15 juin 2017.
Cohen, C. & Wigham, C.R. (2016). The role of the webcam in lexical word search episodes. EUROCALL, Limassol, Chypre, 24-27 août 2016.
Cohen, C. (2015). Developing teachers’ semio-pedagogical competence for webconference-supported teaching through teacher training. EUROCALL, Padova, Italie, 26-29 août 2015.
Cohen, C. & Guichon, N. (2014). Researching nonverbal dimensions in synchronous videoconferenced-based interactions. CALICO (Computer Assisted Language Instruction Consortium), University of Athens, OH, USA, 7-11 mai 2014.
Cohen, C. (2013). The relationship between linguistic factors and bilingual proficiency in French-English bilingual children. The 9th International Symposium on Bilingualism (ISB9), Singapour, 10-13 juin 2013.
Guichon, N. & Cohen, C. (2012). The impact of the webcam on an online L2 interaction: an experimental study. EUROCALL, Goteborg, Suède, 22-25 août 2012.
Cohen, C. (2006). Relating language experiences and oral proficiency in the bilingual child’s two languages. Présentation à The Linguistics and English Language Postgraduate Conference, University of Lancaster, Royaume-Uni, juillet 2006.
Communications orales dans une conférence nationale
Cohen, C. (2015). L’analyse de ressources multimodales dans les échanges pédagogiques en ligne : questions méthodologiques. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne) de Grenoble, juin 2015.
Guichon, N. & Cohen, C. (2013). Cet obscur objet de l’interaction médiatisée : la webcam dans un échange pédagogique en ligne. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne) de Grenoble, juin 2013.
Guichon, N. & Cohen, C. Production de l’oral en anglais et auto-confrontation : méthodes et enjeux didactiques. SAES (Société des Anglicistes de l’Enseignement Supérieur), l’Université d’Orléans, mai 2008.
Communications orales (séminaires et journées d’études)
Cohen, C., Witko, A. & Demazel, R. (2022). Exploration des liens entre exposition aux langues, identité culturelle et compétences linguistiques d’enfants bilingues français-anglais : une étude longitudinale. Présentation à la Journée d’Etude Bilinguisme et Biographie Langagière, LABEX ASLAN, Université de Lyon, 14 janvier 2022 (https://www.youtube.com/watch?v=TAboLXN0axY&t=43s).
Cohen, C. & Rémon, J. (2021). LANGUAGES – Comparinglanguage use and instruction across contexts. Présentation du projet LANGUAGES au séminaire ADIS, (Apprentissages, discours, interactions, savoirs), ICAR, 3 décembre 2021.
Ghimenton, A. & Cohen, C. (2019). Comment appréhender la variation dans les pratiques langagières familiales bilingues ? Séminaire du laboratoire ERIC (Entrepôts, Représentation & Ingénierie des Connaissances), Université Lyon 2, 28 mars 2019.
Soroli, E. & Cohen, C. (2018). Bilingual Discourse Analysis (BilDA):Research methods in second language acquisition and bilingualism – a manual for transcription, coding and analysis. Cross-lingual analysis and annotation of parallel and comparable corpora: Current and future trends Workshop, Université Paris Diderot, 30 novembre 2018.
Cohen, C., De Almeida, L. & Hilton, H. (2017). Acquisitions par de jeunes enfants en milieu scolaire. Présentation aux Journées d’études du Réseau d’Acquisition des Langues Secondes (ReAL2). CNRS Paris, novembre 2017.
Cohen, C. & Mazur-Palandre A. (2017). Une étude longitudinale sur le développement du bilinguisme chez l’enfant : Le projet INEXDEB. Séminaire ELSE (Éducation en Langues Secondes et Étrangères), Laboratoire ICAR, juillet 2017.
Cohen, C. & Mazur-Palandre A. (2017). Le projet INEXDEB (Input et expérience dans le développement bilingue): résultats préliminaires. Présentation au séminaire Acquisition bilingue du langage, Laboratoire DDL (Dynamique du Langage), Lyon, juin 2017.
Cohen, C. (2017). Une étude longitudinale sur le développement du bilinguisme chez l’enfant : considérations méthodologiques et éthiques. Présentation au séminaire 3MA (Médias, Médiations, Multimodalité dans l’Apprentissage), Laboratoire ICAR, Lyon, mars 2017.
Cohen, C. (2016). Projet INEXDEB. Présentation aux journées scientifiques du Laboratoire de l’Education (LLE), ENS-Lyon, décembre 2016.
Cohen, C. (2015). Multimodalité et indices de professionnalité des enseignants en ligne. Présentation au séminaire ADIS (Apprentissages, discours, interactions, savoirs), ICAR, mars 2015.
Cohen, C. & N. Guichon (2015). Analyses de situations d’apprentissage médiatisées par la webcam : questions méthodologiques. Présentation à la Journée d’étude ICAR 2 : la recherche en Apprentissages des langues médiatisé par les technologies (ALMT), Institut Français de l’Education, Lyon, novembre 2013.
N. Guichon & Cohen, C. (2012). Voir ou ne pas voir son interlocuteur dans une interaction de langue en ligne. Présentation au séminaire du laboratoire ICAR (Interactions, Corpus, Apprentissages, Représentations), Lyon, mars 2012.
Cohen, C. (2008). L’acquisition du bilinguisme en milieu non-didactique : les facteurs qui influencent le niveau de compétence orale atteint dans chaque langue. Présentation à la Journée Départementale pour les Professeurs d’Ecole, Lyon, mars 2008.
Communication affichées
Cohen, C. (2013). Effect of degree of bilingualism on metalinguistic awareness in English-French bilingual children. The International Workshop for Bilingualism and Cognitive Control, Cracovie, Pologne, mai 2013.
Cohen, C. (2012.) The relationship between input factors and bilingual proficiency: evidence from French-English bilingual children. Bilingual and Multilingual Interaction, Bangor University Royaume-Uni, mars 2012
Cohen, C. (2006). The effect of language experiences on oral proficiency in the bilingual child’s two languages. Language Acquisition and Bilingualism: Consequences for a Multilingual Society, Toronto, Canada, mai 2006.
Liste des publications sur HAL
2024
Article dans une revue
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- Cathy Cohen, Anna Ghimenton. Language and Cultural Identity Construction in Children Attending a Bilingual Programme in France: A Longitudinal Case Study. Journal of Language, Identity and Education, 2024, pp.1-19. ⟨10.1080/15348458.2024.2407950⟩. ⟨hal-04729739⟩
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- Cathy Cohen, Romane Demazel, Agnès Witko. Exploring the Interplay of Language Exposure, Language Skills and Language and Cultural Identity Construction in French-English Bilingual Adolescents: A Longitudinal Case Study. Languages, 2024, Research Methods for Exploring the Role of Input in Child Bilingual Development, 9 (7), pp.253. ⟨10.3390/languages9070253⟩. ⟨halshs-04663820⟩
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2023
Article dans une revue
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- Anna Ghimenton, Cathy Cohen, Jacob Neal Minniear. Constructing a bilingual French-English habitus through language experience: A socialisation account from children attending a bilingual programme at a state school in France. Journal of Multilingual and Multicultural Development, In press, pp.1-17. ⟨10.1080/01434632.2023.2218353⟩. ⟨halshs-04102507⟩
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2022
Article dans une revue
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- Erin Quirk, Cathy Cohen. The development of the cognate advantage from elementary to middle school years in French-English bilinguals attending a dual language program in France. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2022, pp.1-16. ⟨10.1080/13670050.2022.2087468⟩. ⟨hal-03701205⟩
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2021
Article dans une revue
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- Cathy Cohen, Eurydice Bauer, Jacob Minniear. Exploring how language exposure shapes oral narrative skills in French-English emergent bilingual first graders. Linguistics and Education, 2021, 63, pp.100905. ⟨10.1016/j.linged.2021.100905⟩. ⟨hal-03140376⟩
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- Audrey Mazur-Palandre, Cathy Cohen, Joséphine Rémon, Biagio Ursi. Perspectives d’interventions en linguistique appliquée : quelles réponses face aux besoins sociétaux. Introduction. Études de linguistique appliquée : revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 2021, 202 (2021/2), pp.133-140. ⟨hal-03193543⟩
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N°spécial de revue/special issue
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- Audrey Mazur-Palandre, Cathy Cohen, Joséphine Rémon, Biagio Ursi. Perspectives d’interventions en linguistique appliquée : quelles réponses face aux besoins sociétaux. Études de linguistique appliquée : revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 202 (2021/2), pp.133-258, 2021. ⟨hal-03193545⟩
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2019
Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen, Anna Ghimenton, Efstathia Soroli. How do family language practices impact bilingual children's vocabulary development?. International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2019, Aug 2019, Chania, Grèce. ⟨halshs-02100175⟩
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- Cathy Cohen, Eurydice Bauer. Exploring the relationship between home literacy exposure and oral narrative skills in French-English bilingual and emergent bilingual first graders. The 21st European Conference on Literacy, Aug 2019, Copenhagen, Denmark. ⟨halshs-02085269⟩
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- Cathy Cohen, Audrey Mazur-Palandre, Efstathia Soroli. Language exposure effects on receptive vocabulary and narrative productivity in French/English bilingual elementary school children. 12th International Symposium on Bilingualism (ISB12), Jun 2019, Edmonton, Canada. ⟨halshs-02085272⟩
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2018
Article dans une revue
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- Cathy Cohen, Ciara R. Wigham. A comparative study of lexical word search in an audioconferencing and a videoconferencing condition. Computer Assisted Language Learning, 2018. ⟨halshs-01860136⟩
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- Cathy Cohen, Audrey Mazur-Palandre. Le langage oral en production chez les enfants bilingues : quels liens avec l’exposition ?. SHS Web of Conferences, 2018, Congrès Mondial de Linguistique Française, CMLF 2018, Mons, Belgique, 9-13 Juillet 2018, 46, pp.10004. ⟨10.1051/shsconf/20184610004⟩. ⟨halshs-01857970⟩
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Communication dans un congrès
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- Efstathia Soroli, Cathy Cohen. Bilingual Discourse Analysis (BilDA):Research methods in second language acquisition and bilingualism – a manual for transcription, coding and analysis. Cross-lingual analysis and annotation of parallel and comparable corpora: Current and future trends Workshop, Nov 2018, Paris, Université Paris Diderot, France. ⟨halshs-02132677⟩
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- Efstathia Soroli, Cathy Cohen. Effects of age and language structure in bilingual discourse: evidence from motion verbs, lexical diversity and syntactic compactness in narratives. Annual International Conference on Languages & Linguistics, Jul 2018, Athènes, Greece. ⟨halshs-02085265⟩
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- Cathy Cohen, Anna Ghimenton. A longitudinal and multidimensional account of language practices: What factors account for changes in the family language policies?. 5th International Conference ‘Crossroads of Languages and Cultures: Languages and Cultures at Home and at School’ (CLC5), Jun 2018, Rethymon, Grèce. ⟨halshs-02085260⟩
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2017
Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen, Audrey Mazur-Palandre. Investigating the relationship between linguistic exposure and oral language performance in French-English bilingual children. 11th International Symposium on Bilingualism, Jun 2017, Limerick, Ireland. ⟨halshs-02085257⟩
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- Cathy Cohen, Audrey Mazur-Palandre. Investigating the relationship between linguistic exposure and oral language proficiency in French-English bilingual children. . International Symposium of Bilinguism, Jun 2017, Limerick, Ireland. ⟨hal-03952301⟩
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Chapitre d'ouvrage
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- Cathy Cohen. Former à l'enseignement en ligne. Nicolas Guichon; Marion Tellier. Enseigner l’oral en ligne : Une approche multimodale, Didier, 2017. ⟨hal-01471095⟩
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2016
Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen, Ciara R Wigham. The role of the webcam in lexical word search episodes. EuroCALL 2016, Aug 2016, Limassol, Cyprus. ⟨hal-01471096⟩
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Chapitre d'ouvrage
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- Nicolas Guichon, Cathy Cohen. Multimodality and CALL. Farr, F & Murray, L. The Routledge Handbook of Language Learning and Technology., Routledge, pp.509-521, 2016, 0415837871. ⟨hal-01303401⟩
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- Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Analysing multimodal resources in pedagogical online exchanges: Methodological issues and challenges. Caws, Catherine, and Hamel, Marie-Josée. Language-Learner Computer Interactions: Theory, methodology and CALL applications, John Benjamins, pp.187 - 213, 2016, ⟨10.1075/lsse.2.09coh⟩. ⟨hal-01471092⟩
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2015
Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen. Developing teachers’ semio-pedagogical competence for webconference-supported teaching through teacher training. EuroCALL 2015, Aug 2015, Padova, Italy. ⟨halshs-01188670⟩
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- Cathy Cohen. L’analyse de ressources multimodales dans les échanges pédagogiques en ligne : questions méthodologiques. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne), Jun 2015, Grenoble, France. ⟨halshs-01160751⟩
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2014
Article dans une revue
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- Cathy Cohen. Relating input factors and dual language proficiency in French-English bilingual children. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2014, pp.To be announced. ⟨10.1080/13670050.2014.982506⟩. ⟨halshs-01134505⟩
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- Nicolas Guichon, Cathy Cohen. The Impact Of The Webcam On An Online L2 Interaction. Canadian Modern Language Review / La revue canadian des langues vivantes, 2014, 70 (3), pp.331-354. ⟨10.3138/cmlr.2102⟩. ⟨hal-01056173⟩
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Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Researching nonverbal dimensions in synchronous videoconferenced-based interactions. CALICO (Computer Assisted Language Instruction Consortium), May 2014, University of Athens, Ohio, United States. ⟨hal-01079071⟩
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2013
Communication dans un congrès
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- Cathy Cohen. The relationship between linguistic factors and bilingual proficiency in French-English bilingual children. The 9th International Symposium on Bilingualism (ISB9), Jun 2013, Nanyang Technological University, Singapore. ⟨hal-01079074⟩
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- Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Cet obscur objet de l'interaction médiatisée : la webcam dans un échange pédagogique en ligne. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne), Jun 2013, Université Stendhal, Grenoble, France. ⟨hal-01082055⟩
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Poster de conférence
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- Cathy Cohen. Effect of degree of bilingualism on metalinguistic awareness in English-French bilingual children. The International Workshop for Bilingualism and Cognitive Control, May 2013, Krakow, Poland. ⟨hal-01079079⟩
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2012
Article dans une revue
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- Nicolas Guichon, Cathy Cohen. Enhancing L2 learners' noticing skills through self-confrontation with their own oral production performance. Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité. Cahiers de l'APLIUT, 2012, 31 (3), pp.87-104. ⟨halshs-00950771⟩
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Poster de conférence
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- Cathy Cohen. The relationship between input factors and bilingual proficiency: Evidence from French-English bilingual children. Bilingual and Multilingual Interaction, Mar 2012, Bangor University, United Kingdom. ⟨hal-01079019⟩
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2011
Thèse
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- Cathy Cohen. INPUT FACTORS, LANGUAGE EXPERIENCES AND METALINGUISTIC AWARENESS IN BILINGUAL CHILDREN. Linguistics. Salford University, Royaume Uni, 2011. English. ⟨NNT : ⟩. ⟨tel-01079231⟩
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2006
Poster de conférence
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- Cathy Cohen. The effect of language experiences on oral proficiency in the bilingual child’s two languages. Language Acquisition and Bilingualism: Consequences for a Multilingual Society, May 2006, Toronto, Canada. ⟨hal-01079101⟩
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